Wersja online czy drukowane? W jakiej formie korzystacie z katalogów?

Wersja online czy drukowane? W jakiej formie korzystacie z katalogów?

Wiele firm, które używają z katalogów jako narzędzi niezbędnych do sprzedaży projektują je w taki sposób, aby były czytelne w formie online oraz ekonomiczne przy wydruku tradycyjnym.

Z doświadczenia wiem, że mimo iż z katalogiem online pracuje na co dzień to uwielbiam mieć w rękach tą wersję „papierową”. Zapach papieru, tuszu, namacalny produkt pomagający często w podjęciu decyzji. Tak kupuje się najczęściej kosmetyki, środki czystości czy ubrania. Może niekoniecznie ktoś zdecyduje się nowy samochód wybierając go tylko z katalogu ale z pewnością wydruk zdjęć i opis funkcji przybliży go do podjęcia decyzji.

Wersja online czy drukowane? W jakiej formie korzystacie z katalogów?

Branża poligraficzno-reklamowa daje nam coraz to ciekawsze rozwiązania na prezentację swojej firmy czy produktów

W katalogach poza możliwością wyboru papieru na okładkę czy wnętrze możliwe są również dodatkowe uszlachetnienia. Myśląc właśnie o takich dodatkach coraz bardziej popularne staje się miejscowe nadawanie lakieru UV lub laminacja okładki dla przedłużenia jej żywotności i nadaniu mu elegancji.

Katalog reklamowy więc nadal jest i będzie profesjonalną formą prezentacji oferty przedsiębiorstwa. Wszystkie niezbędne informacje, zdjęcia produktów czy usług oraz dane teleadresowe mogą być w jednym miejscu – wydane w formie katalogu. Formę wykonania narzucona jest w zależności od ilości stron. Im bardziej złożony katalog tym bardziej trzeba przemyśleć formę jego wykonania bo przy przekroczeniu określonej ilości stron zamieniamy katalog szyty na klejony, a często ta bardziej skomplikowana forma generuje większe koszty. Istnieje jeszcze trzecia opcja – nałożenie metalowej spirali, ale wówczas katalog traci na swojej eleganckiej formie. Co myślicie?

Zatem wybrany masz format końcowy, grubość papieru, a ilość stron zdeklaruje się podczas projektowania i voila! Idealne narzędzie do sprzedaży i pracy może być w zasięgu ręki.